onsdag 28 december 2011

En mellandag

Julen har varit toppen (trots avsaknaden av snö); härligt sällskap, god mat och fina julklappar :) Dagen innan julafton åkte vi ut till Nödjehult och firade lite lillejul med grannar. David åkte hem till sina föräldrar och jag stannade kvar för att tillbringa julafton med familjen :) Som vanligt så kom släkten på mammas sida på förmiddagen, vi fick besök av tomten och sen delade vi ut julklappar. På eftermiddagen åkte vi ner till farmor o farfar för att fira med släkten på pappas sida. När vi var små så var det ganska gott om plats, men nu när vi alla är betydligt äldre så blir det mer trångt, men finns det hjärterum finns det stjärterum :P Farfar delade ut julklapparna, läste lite fel o fick oss andra att skratta :) På kvällen skjutsade pappa mig till Nässjö och jag tog tåget hem till Jönköping, vilket var en upplevelse i sig.. Märkliga människor som åkte med så det var skönt att David och hans mamma mötte mig :) Julafton avslutades med ris à la malta, lite mer julklappar och sällskapsspel :)

Sedan dess har vi hunnit med att vila, handla på mellandagsrean och fira Davids mormor som fyllde år igår :) Vi skulle inte handla så mycket på rean, men vi kom hem med väldigt mycket, massa bra fynd som vi hade tänkt att köpa men väntat med.. Jag fick tag i en klänning som jag förmodligen ska ha på nyår (som för övrigt kommer att firas hos Hanna i Linköping), två kavajer och ett par skor :) David köpte massa fina t-shirtar :) 

Idag blir en sån där tvätta-städa-fixa-ordna-dag, men ikväll kommer svärföräldrarna o äter lite mat, ska bli roligt :) 

Nu ska jag gå ner i källaren o ta itu med tvättberget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar