tisdag 14 februari 2012

Loppisfynd!

Jag tycker verkligen om att gå på loppis, hitta skatter till en billig peng och göra om, fixa och ordna :) Vill börja med ett fynd från 2010:

Byrån är i furu och när jag köpte den var den alldeles gul och hade en hel del fula märken. Jag tillbringade några veckor med att slipa, måla och lacka och nu pryder den vår hall :)

Här kommer några av fynden från i lördags:

 Helt nya kokböcker, båda för 50 kr. Jättefina med underbara recept!

 Alla krusen är loppisfynd, men det är bara det vita som köptes i lördags.


 Fatet betalade jag en tjuga för, roligt att fixa lite till matsalsbordet :)

Man kan verkligen hitta fynd på loppis om man anstränger sig lite. Det brukar vara ganska mycket skräp på de flesta loppisar, men sätter man av lite tid och letar ordentligt kan man hitta skatter :) Och förresten, något som jag tycker är skräp kanske nån annan ser som en skatt, det är det som är det fina med loppisar :)

Ikväll blir det middag med min älskling på restaurang för att fira alla hjärtans dag <3

4 kommentarer:

  1. Mm, det känns som folk ställer sig på loppisar för att det är kul och inte för att tjäna pengar på sina saker, det som faktiskt är värt något skänks ju i princip bort :P Men det är ju bra för oss ;) Puss älskling !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag veet :) Folk får gärna sälja billigt, det ger ju oss fler fynd :) Puss!!!

      Radera
    2. Mm, köpa billigt och sälja dyrt, loppis kapitalism ;) Puss

      Radera
    3. Vi har väl inte sålt nåt dyrt ;) Puss

      Radera