Så härligt med sol, känns verkligen att våren är på ingång :) Jag sitter och skriver på uppsatsen, men önskar att jag kunde gå ut och få lite frisk luft. Men det får vänta tills senare idag/kväll. Förutom att skriva ska jag hinna med att städa byrån vi köpte förra veckan och flytta om lite. Byrån ska så småningom bli vitmålad, men det får bli ett projekt för sommaren :)
Visar inlägg med etikett Loppis. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Loppis. Visa alla inlägg
måndag 5 mars 2012
torsdag 16 februari 2012
Ännu fler loppisfynd :)
Här kommer ännu fler loppis/begagnade fynd :)
Här är lite Orreforslyktor som jag fyndat på olika loppisar :)
Den här ljusstaken fyndades på loppisen som var utanför IKEA förra året! Den såg inte mycket ut för världen när jag köpte den, men med lite putsande o gnuggande blev den fin :)
Bordet inhandlades genom en facebook-loppis, passar perfekt hemma hos oss!
Den här köpte vi av fina vänner som rensade sitt förråd :)
På lördag blir det en tur ner till loppisen på tändsticksområdet igen, och sen drar vi nog vidare till västra torget för att hitta lite goda frallor och ostar!
tisdag 14 februari 2012
Loppisfynd!
Jag tycker verkligen om att gå på loppis, hitta skatter till en billig peng och göra om, fixa och ordna :) Vill börja med ett fynd från 2010:
Byrån är i furu och när jag köpte den var den alldeles gul och hade en hel del fula märken. Jag tillbringade några veckor med att slipa, måla och lacka och nu pryder den vår hall :)
Här kommer några av fynden från i lördags:
Helt nya kokböcker, båda för 50 kr. Jättefina med underbara recept!
Alla krusen är loppisfynd, men det är bara det vita som köptes i lördags.
Fatet betalade jag en tjuga för, roligt att fixa lite till matsalsbordet :)
Man kan verkligen hitta fynd på loppis om man anstränger sig lite. Det brukar vara ganska mycket skräp på de flesta loppisar, men sätter man av lite tid och letar ordentligt kan man hitta skatter :) Och förresten, något som jag tycker är skräp kanske nån annan ser som en skatt, det är det som är det fina med loppisar :)
Ikväll blir det middag med min älskling på restaurang för att fira alla hjärtans dag <3
Ikväll blir det middag med min älskling på restaurang för att fira alla hjärtans dag <3
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
