Visar inlägg med etikett Plugg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Plugg. Visa alla inlägg

onsdag 21 mars 2012

Sol, sol, sol :)

En så fin dag som denna skulle jag vilja gå ut och bara njuta, men en ordentlig förkylning har satt stop för planerna.. :( Så typiskt att bli förkyld igen, jag har ju redan varit sjuk det här året..! Aja, får spendera dagen med tvätt och plugg istället..

I helgen var vi på födelsedagsmiddag för D:s syster, trevligt som vanligt :) Sen åkte D på team building med utskott på skolan. Då passade jag på att ha lite tacokväll med goa vänner, mycket skratt blev det :) Söndagen spenderade vi på landet, D o hans pappa sågade ner en björk och jag o D:s mamma pysslade med annat och tog en promenad :) 

Nu är det snart dags att gå ner i tvättstugan igen, bra med effektiva maskiner, men det är ett fasligt springande upp och ner... :P

måndag 12 mars 2012

En sån där bra dag :)

Nu är anställningsavtalet påskrivet och jag kan från och med 2 april titulera mig Redovisningskonsult :)

Våren är här, diskmaskinen är på plats och livet är underbart! :) 
Nu blir det att läsa lite uppsatser, översätta lite text och njuta av solen! 

Längtar till sommaren och livet på sjön!

måndag 5 mars 2012

Sol, sol, sol :)

Så härligt med sol, känns verkligen att våren är på ingång :) Jag sitter och skriver på uppsatsen, men önskar att jag kunde gå ut och få lite frisk luft. Men det får vänta tills senare idag/kväll. Förutom att skriva ska jag hinna med att städa byrån vi köpte förra veckan och flytta om lite. Byrån ska så småningom bli vitmålad, men det får bli ett projekt för sommaren :)




torsdag 16 februari 2012

Obefogad dramatik

Igår hade vi besök av Elias o Linn och vi fikade och hade det bra :)
 
När klockan var strax efter nio lät det väldigt mycket utanför fönstret.. Vi gick fram och tittade och då såg vi en brandbil utanför. Vi tittade ut genom fönstren på balkongen och då såg vi hur de hissades upp till våningen över oss.. Sen såg vi att det stod en brandbil och en ambulans på andra sidan huset.. Vi undrade såklart var det brann och hur det hade gått..
 
Lite senare letade jag information om det på internet, då stod det att det var en granne som hade larmat då hon såg rök komma ovanifrån, men när brandkåren kom fram visade det sig att det var snörök från taket.. Känns skönt att det var falskt larm, men det var lite oroväckande när man såg allt utanför.. 

Idag blir det en dag med plugg; leta, läsa, skriva..!

onsdag 4 januari 2012

Året som gått :)

Tänkte göra en liten sammanfattning av vad som hänt under 2011!



Januari
Många spelkvällar, fikor o lunchträffar + ett besök på relaxen på Rosenlund. Jag och David "pendlade" mellan våra lägenheter (samma sak gällde februari - maj) :)

Februari
Jag hade lite tjejkväll o vi firade Davids mamma som fyllde år. En tenta hann jag med också.

Mars
Jag o Matilda åkte ner till Växjö och träffade Hermanssonkusinerna för att planera lite spex o annat till pappas o fasters stora kalas :) Mamma fyllde år, vi hade fest för pappa o en granne som också fyllde jämt o sen fyllde pappa o faster år. En tenta smög sig in där också. Jag och David hade varit tillsammans i ett halvår och började så smått titta på lägenheter ihop.

April
Det var fest för pappa o faster, riktigt bra blev vårt spex o jubilarerna var nöjda :) Vi fortsatte titta på lägenheter och hittade en viss på Sjöbogatan som vi fastnade för. Vi fick välja tapeter och färg på två röda för David skulle jobba och hela min familj (inklusive mig själv) åkte till Kreta på solsemester i en vecka :)



Maj
Jag tog en tur till Hjältevadshus och hämtade lite kartonger att flyttpacka i, sen började själva packandet. Det är konstigt hur mycket man kan få plats med i en så liten lägenhet :P David opererade näsan och kunde verkligen märka skillnad efteråt, nu kunde han ju andas ordentligt :) Tentan i Skatterätt var en av de värsta jag haft, men den gick bra den med. Den 28e gick flyttlassen och vi började flytta runt möbler och saker.

Juni
Vi hade inflyttningsfest (för kompisar) och inflyttningsfika (för släkten) samma helg och det var mycket o fixa med emellan och efteråt :P Jag fyllde år och sen var det dags att börja jobba i hemtjänsten. Vi sålde en massa överflödiga saker som vi inte ville ha i förrådet. Vi firade midsommar med härliga vänner ute i Sommarstugan vid Västersjön :)



Juli
Jag fortsatte jobba och vi fixade med matsalsmöblerna vi fått. Davids bror Gustav kom hem och David passade på att umgås en del med honom. Vi firade farmor o farfars 60-åriga bröllopsdag :)

Augusti
Vi åkte till Göteborg på minisemester med Johan o Alexandra och sen var det den årliga byafesten i Nödjehult :) Jesper fyllde 15 och mopeden väntade :P Vi hälsade på Hanna o Axel i Linköping :) David började på Hälsohögskolan och sen åkte vi på konsert i Göteborg :)

September
Vi var på inflyttningsfest hos Erika o Samuel i Hult och på medeltidsmarknad i Söderköping :) Jag, Karin o Becca tog en roadtrip till Ullared :) Jag och David började på salsakurs. Den 25e firade jag och David 1 år tillsammans och på kvällen överraskade han mig med att fråga om vi skulle förlova oss :) Självklart var mitt svar ja och vi beställde ringar.



Oktober
Extremt hektisk månad med massor av projekt och inlämningar. Två tentor hanns med och två nya kurser med lika mycket att göra påbörjades. Lisa och Anna tog med sig sina små och hälsade på och sen var vi på dop för lille Oliver :) 

November
Jag var på tjejkväll hos Emmy och sen fyllde Matilda år :) Vi köpte ny säng och blev vääldigt nöjda, nu fick vi ju massa mer utrymme :) Mamma, Matilda, jag och David hade pysselkväll i Nödjehult; vi bakade o band kransar bland annat :)



December
Den här månaden fylldes inte med så mycket annat än plugg. När jag äntligen var färdig med tentor o annat "roligt" var det dags för att få lite julkänsla. Jag kan inte påstå att känslan var jättestark, men ändå. Vi fick en julgran av mina föräldrar och det hjälpte känslan lite :) Dagen innan julafton åkte jag och David ut till Nödjehult och firade lite "lillejul" och sen åkte David hem till sina föräldrar. Julafton firades på var sitt håll och sen på kvällen åkte jag hem till Davids föräldrar. Vi åt ris a la malta och spelade spel :) Vi firade Davids mormor som fyllde år och sen var det dags för nyårsafton, som firades hemma hos Hanna i Linköping :)


När jag ser tillbaka på året har jag hunnit med väldigt mycket, och jag hoppas att 2012 kommer bli lika händelserikt och roligt :)

PS. Kommentera gärna :)

måndag 19 december 2011

Snurrig o snart jul

Är alldeles snurrig i huvudet av alla termer o begrepp, länder o år som ska sitta till tentan i eftermiddag.. En hel del av det känns väldigt onödigt att kunna, och engelskan i exempelfrågor vi har fått är under all kritik.. Hur ska man kunna skriva en tenta när man inte förstår frågorna??

Igår var det fjärde advent, kan inte fatta att det snart är julafton, det känns alldeles knäppt, men självklart ser jag fram emot det! Ska bli så mysigt att träffa familjen o hela släkten :) O på onsdag får vi hit en gran som min underbara familj har huggt i skogen hemma, så då blir det jul på riktigt även hemma hos oss :) 

Längtar till att få ge våran julklapp till mamma o pappa också, vi (jag o mina syskon) tycker själva att vi har kommit på nåt riktigt bra o hoppas att mamma o pappa tycker så dom också :) 

Jag och David har köpt en julklapp till oss; ett fotbad med massage o massa finesser. Inget vi hade tänkt o köpa, men jag är medlem på en sida där man kan samla poäng på att svara på frågor, o jag hade rätt många poäng som vi kunde plocka ut :)
Här är en länk till sidan, om du också vill bli medlem :)

http://sweden.yougov.com/go.aspx?id=5a17b15e-edbb-405d-a1c1-b820783cf08e

Nu ska jag fortsätta titta på papprena här, ha en bra dag! :)

söndag 11 december 2011

Tredje advent

Idag är det redan tredje advent, inte klokt vad tiden går fort! Det är klart att det är skönt att det snart är jul, det ska bli jättehärligt :) Men jag har massor att göra i skolan innan jul så tiden får gärna gå liiite saktare :P

Igår satt jag i skolan från 8 till 15 o sen var vi i Huskvarna och tittade på Jesper som spelade innebandy, riktigt spännande match :) Dagen avslutades med trevlig middag hemma hos svärföräldrarna :)

Idag försökte jag sitta i skolan o plugga, men fick inget gjort över huvud taget, så jag gick hem o här hemma har jag kunnat plugga, så det var skönt iallafall!

I veckan blir det bara plugg, tur att dom flesta julklapparna är köpta! :)

torsdag 1 december 2011

Trevlig överraskning

Idag har varit en sån där låång dag med massor av plugg.. Men jag fick en härlig överraskning när resultatet från den ena kursen i förra perioden kom in i systemet! Det betyget jag hade fått veta tidigare stämde inte utan jag fick VG istället för G, känns så himla bra även om det egentligen inte spelar så stor roll :P

Nu ligger jag i soffan och försöker skriva på en uppgift, det går sådär kan man väl säga :/ Får bli (nästan) en hel dag med det imorgon! Suck... Men snaaart är skiten slut iallafall :)

Vi har fixat lite inför helgen idag också, presenter och så :)

onsdag 30 november 2011

Längtar...

...till julen och allt mys som kommer med den! Nu är julgardinerna uppe och pyntet är på plats, lägenheten är städad och vi har både bakat och fixat en krans till ytterdörren. Så nu är vi redo! :) 

I helgen var vi ute i Nödjehult och bakade och fixade, härligt att träffa familj och släkt! Mysigt att gosa med katterna lite också :)

Igår var en sån där fixar-dag, Matilda och jag fixade lite med julklappar, jag och David köpte ett bord och sen passade vi på att storhandla, så nu är både kyl, frys och skafferi "knökafullt" :P 


Idag på morgonen hade jag kursutvärderingsmöte på en kurs vi läste förra perioden och nu är det hög tid för att börja skriva på en uppgift vi har tills på söndag.. Ikväll ska jag iväg på julmingel så då finns ingen tid att skriva... Suck, det är trååkigt!

Ha en bra dag! <3

fredag 18 november 2011

Tentaresultat och bilder från sommaren

Nu har jag fått tentaresultaten, skönt att kunna bocka av :D
Den här veckan har jag hunnit med o hålla i en presentation och lämna in en rapport + en massa annat såklart..

Ikväll ska vi till Johan o Alexandra o laga lite mat ihop :) Ska bli roligt! Tanken var att vi skulle bowla, men det var fullbokat överallt.. 

Har lagt ut lite annonser på facebook-loppisar också, hoppas att vi kan bli av med lite av det som tar upp plats här hemma!

Idag har vi hittat bilder från midsommar som vi trodde försvann när datorn kraschade i somras! :) Här kommer några glimtar!



Ha en underbar helg! :)


onsdag 16 november 2011

Plugg- och tvättdag

Sitter i soffan o förbereder inför en dag med plugg o tvätt.. Extremt inspirerande! Hade hellre tagit en långpromenad och pysslat lite här hemma, men men, det får bli en annan dag! 

Igår åt vi middag med mamma och bror min, mysigt :) De var på shoppingrunda o lyckades göra många fynd, ibland ska man ha tur :) Vinterjacka för 200 och jeans för 200 är inte fy skam :)

söndag 13 november 2011

Fars dag

Lite trist att inte vara ute i Nödjehult och fira pappa, men vi pratade i telefon för en stund sen i alla fall! Veckan har varit fylld med en massa plugg och det är precis vad den här dagen kommer ägnas åt.. 



Men igår storstädade vi i alla fall lägenheten och sen fick vi besök av Torbjörn o Hanna o deras dotter på 18 månader :) Det var himla mysigt!

Idag ska vi försöka hinna med att gå på loppis i Huskvarna en liten sväng, får se om det blir så. Jag tycker det är så roligt att gå på loppis, och den loppisen verkar bli ganska stor med runt 40 bord, så då kanske man kan hitta nån skatt till hemmet :)

Nu ska jag försöka väcka min karl så vi kan äta frukost :) O sen blir det o fortsätta med plugget!

onsdag 9 november 2011

Vill sooova

Har lust att gå o lägga mig igen, men idag är det bara plugg som gäller.. skulle vara skönt att bara vara färdig med allt som ska göras... 
Vi måste ta tag i att montera ihop sängen också, nu står den bara i vardagsrummet och är i vägen..!

Har gjort en lista på vad som måste fixas här också, det finns en del så att säga, undrar när vi ska ha tid med det?!

Aja, nu ska jag fortsätta o skriva om Creve Couer Pizza - väldigt spännande! :P

måndag 7 november 2011

Mörker

Igår blixtrade det till i lampan i hallen och sen slutade dimmern i vardagsrummet fungera, så nu är det mörkt i båda rummen.. Väntar bara på att det ska vara mer som krånglar här..

Idag är en sån där: "massor med plugg och inte särskilt bra motivation"-dag... Men men, man får plocka fram bra musik, en filt och gott te så kanske man kan "komma i stämning" ! David ska vara borta hela dagen, så jag har ju ingen anledning att inte plugga.. Suck...