Visar inlägg med etikett vänner. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vänner. Visa alla inlägg

onsdag 21 mars 2012

Sol, sol, sol :)

En så fin dag som denna skulle jag vilja gå ut och bara njuta, men en ordentlig förkylning har satt stop för planerna.. :( Så typiskt att bli förkyld igen, jag har ju redan varit sjuk det här året..! Aja, får spendera dagen med tvätt och plugg istället..

I helgen var vi på födelsedagsmiddag för D:s syster, trevligt som vanligt :) Sen åkte D på team building med utskott på skolan. Då passade jag på att ha lite tacokväll med goa vänner, mycket skratt blev det :) Söndagen spenderade vi på landet, D o hans pappa sågade ner en björk och jag o D:s mamma pysslade med annat och tog en promenad :) 

Nu är det snart dags att gå ner i tvättstugan igen, bra med effektiva maskiner, men det är ett fasligt springande upp och ner... :P

onsdag 4 januari 2012

Året som gått :)

Tänkte göra en liten sammanfattning av vad som hänt under 2011!



Januari
Många spelkvällar, fikor o lunchträffar + ett besök på relaxen på Rosenlund. Jag och David "pendlade" mellan våra lägenheter (samma sak gällde februari - maj) :)

Februari
Jag hade lite tjejkväll o vi firade Davids mamma som fyllde år. En tenta hann jag med också.

Mars
Jag o Matilda åkte ner till Växjö och träffade Hermanssonkusinerna för att planera lite spex o annat till pappas o fasters stora kalas :) Mamma fyllde år, vi hade fest för pappa o en granne som också fyllde jämt o sen fyllde pappa o faster år. En tenta smög sig in där också. Jag och David hade varit tillsammans i ett halvår och började så smått titta på lägenheter ihop.

April
Det var fest för pappa o faster, riktigt bra blev vårt spex o jubilarerna var nöjda :) Vi fortsatte titta på lägenheter och hittade en viss på Sjöbogatan som vi fastnade för. Vi fick välja tapeter och färg på två röda för David skulle jobba och hela min familj (inklusive mig själv) åkte till Kreta på solsemester i en vecka :)



Maj
Jag tog en tur till Hjältevadshus och hämtade lite kartonger att flyttpacka i, sen började själva packandet. Det är konstigt hur mycket man kan få plats med i en så liten lägenhet :P David opererade näsan och kunde verkligen märka skillnad efteråt, nu kunde han ju andas ordentligt :) Tentan i Skatterätt var en av de värsta jag haft, men den gick bra den med. Den 28e gick flyttlassen och vi började flytta runt möbler och saker.

Juni
Vi hade inflyttningsfest (för kompisar) och inflyttningsfika (för släkten) samma helg och det var mycket o fixa med emellan och efteråt :P Jag fyllde år och sen var det dags att börja jobba i hemtjänsten. Vi sålde en massa överflödiga saker som vi inte ville ha i förrådet. Vi firade midsommar med härliga vänner ute i Sommarstugan vid Västersjön :)



Juli
Jag fortsatte jobba och vi fixade med matsalsmöblerna vi fått. Davids bror Gustav kom hem och David passade på att umgås en del med honom. Vi firade farmor o farfars 60-åriga bröllopsdag :)

Augusti
Vi åkte till Göteborg på minisemester med Johan o Alexandra och sen var det den årliga byafesten i Nödjehult :) Jesper fyllde 15 och mopeden väntade :P Vi hälsade på Hanna o Axel i Linköping :) David började på Hälsohögskolan och sen åkte vi på konsert i Göteborg :)

September
Vi var på inflyttningsfest hos Erika o Samuel i Hult och på medeltidsmarknad i Söderköping :) Jag, Karin o Becca tog en roadtrip till Ullared :) Jag och David började på salsakurs. Den 25e firade jag och David 1 år tillsammans och på kvällen överraskade han mig med att fråga om vi skulle förlova oss :) Självklart var mitt svar ja och vi beställde ringar.



Oktober
Extremt hektisk månad med massor av projekt och inlämningar. Två tentor hanns med och två nya kurser med lika mycket att göra påbörjades. Lisa och Anna tog med sig sina små och hälsade på och sen var vi på dop för lille Oliver :) 

November
Jag var på tjejkväll hos Emmy och sen fyllde Matilda år :) Vi köpte ny säng och blev vääldigt nöjda, nu fick vi ju massa mer utrymme :) Mamma, Matilda, jag och David hade pysselkväll i Nödjehult; vi bakade o band kransar bland annat :)



December
Den här månaden fylldes inte med så mycket annat än plugg. När jag äntligen var färdig med tentor o annat "roligt" var det dags för att få lite julkänsla. Jag kan inte påstå att känslan var jättestark, men ändå. Vi fick en julgran av mina föräldrar och det hjälpte känslan lite :) Dagen innan julafton åkte jag och David ut till Nödjehult och firade lite "lillejul" och sen åkte David hem till sina föräldrar. Julafton firades på var sitt håll och sen på kvällen åkte jag hem till Davids föräldrar. Vi åt ris a la malta och spelade spel :) Vi firade Davids mormor som fyllde år och sen var det dags för nyårsafton, som firades hemma hos Hanna i Linköping :)


När jag ser tillbaka på året har jag hunnit med väldigt mycket, och jag hoppas att 2012 kommer bli lika händelserikt och roligt :)

PS. Kommentera gärna :)

fredag 18 november 2011

Tentaresultat och bilder från sommaren

Nu har jag fått tentaresultaten, skönt att kunna bocka av :D
Den här veckan har jag hunnit med o hålla i en presentation och lämna in en rapport + en massa annat såklart..

Ikväll ska vi till Johan o Alexandra o laga lite mat ihop :) Ska bli roligt! Tanken var att vi skulle bowla, men det var fullbokat överallt.. 

Har lagt ut lite annonser på facebook-loppisar också, hoppas att vi kan bli av med lite av det som tar upp plats här hemma!

Idag har vi hittat bilder från midsommar som vi trodde försvann när datorn kraschade i somras! :) Här kommer några glimtar!



Ha en underbar helg! :)


söndag 13 november 2011

Fars dag

Lite trist att inte vara ute i Nödjehult och fira pappa, men vi pratade i telefon för en stund sen i alla fall! Veckan har varit fylld med en massa plugg och det är precis vad den här dagen kommer ägnas åt.. 



Men igår storstädade vi i alla fall lägenheten och sen fick vi besök av Torbjörn o Hanna o deras dotter på 18 månader :) Det var himla mysigt!

Idag ska vi försöka hinna med att gå på loppis i Huskvarna en liten sväng, får se om det blir så. Jag tycker det är så roligt att gå på loppis, och den loppisen verkar bli ganska stor med runt 40 bord, så då kanske man kan hitta nån skatt till hemmet :)

Nu ska jag försöka väcka min karl så vi kan äta frukost :) O sen blir det o fortsätta med plugget!

söndag 6 november 2011

Helg igen

I fredags var jag och tjejerna hos Emmy, jättekul var det! Vi åt god mat, tävlade vi lite och sen blev det ugång på Harrys/Sliver :)
 
Igår hann vi med både lunch hos Davids föräldrar och middag med min familj här hos oss :)


Hos Davids föräldrar fick vi en jättegod gryta med bl.a. fläskfilé, korv och syltlök.
På kvällen invigde vi matsalsmöblerna :)
Det gick bra, även att vi inte har någon duk som passar utan fick ta ett lakan :P

Nu sitter jag och skriver om hur Mærsk sköter sin corporate governance (bolagsstyrning). Kursen och boken är intressant så det är kul att undersöka hur företag gör i verkligheten så att säga :)
Senare ikväll ska vi fika med Viktor, Erik, Alexandra o Johan, så nu måste jag fortsätta skriva så jag har tid med en låång fika :)

onsdag 2 november 2011

En bra helg

I torsdags åt jag, Matilda och mamma åt buffé på Sunrise och hade det mysigt :) I fredags kom David och efter en gofika ute i Nödjehult drog vi ner till Erika o Samuel i Hult. Vi åt tacos och spelade spel, jättetrevligt verkligen :)


På lördagen åkte vi till farmor och farfar en sväng för att hälsa på och sedan var det dags för dop för Oliver i Hults kyrka. Lillpojken var så söt så och storebror charmade han också :) Efteråt bjöds det på alla möjliga olika sorters efterrätter :)

Eftersom jag visste att det var hajk någonstans i krokarna kring Hult passade vi på att hälsa på ute i skogen. Det var jättekul att se så många scouter och ledare, har nog saknat det en del ändå :) Jag hoppade in i en sketch på lägerbålet, där tyvärr inte bara sonen blev sårad utan även morsan Erika... Men det gick bra, Petters inhopp som morsa funkade väldigt bra ;)

Nu ska vi snart dra iväg upp till A6 en sväng, vi har inte varit o shoppat på väldigt länge, så nu är det dags för en liten tripp :)