Tänkte göra en liten sammanfattning av vad som hänt under 2011!
Januari
Många spelkvällar, fikor o lunchträffar + ett besök på relaxen på Rosenlund. Jag och David "pendlade" mellan våra lägenheter (samma sak gällde februari - maj) :)
Februari
Jag hade lite tjejkväll o vi firade Davids mamma som fyllde år. En tenta hann jag med också.
Mars
Jag o Matilda åkte ner till Växjö och träffade Hermanssonkusinerna för att planera lite spex o annat till pappas o fasters stora kalas :) Mamma fyllde år, vi hade fest för pappa o en granne som också fyllde jämt o sen fyllde pappa o faster år. En tenta smög sig in där också. Jag och David hade varit tillsammans i ett halvår och började så smått titta på lägenheter ihop.
April
Det var fest för pappa o faster, riktigt bra blev vårt spex o jubilarerna var nöjda :) Vi fortsatte titta på lägenheter och hittade en viss på Sjöbogatan som vi fastnade för. Vi fick välja tapeter och färg på två röda för David skulle jobba och hela min familj (inklusive mig själv) åkte till Kreta på solsemester i en vecka :)
Maj
Jag tog en tur till Hjältevadshus och hämtade lite kartonger att flyttpacka i, sen började själva packandet. Det är konstigt hur mycket man kan få plats med i en så liten lägenhet :P David opererade näsan och kunde verkligen märka skillnad efteråt, nu kunde han ju andas ordentligt :) Tentan i Skatterätt var en av de värsta jag haft, men den gick bra den med. Den 28e gick flyttlassen och vi började flytta runt möbler och saker.
Juni
Vi hade inflyttningsfest (för kompisar) och inflyttningsfika (för släkten) samma helg och det var mycket o fixa med emellan och efteråt :P Jag fyllde år och sen var det dags att börja jobba i hemtjänsten. Vi sålde en massa överflödiga saker som vi inte ville ha i förrådet. Vi firade midsommar med härliga vänner ute i Sommarstugan vid Västersjön :)
Juli
Jag fortsatte jobba och vi fixade med matsalsmöblerna vi fått. Davids bror Gustav kom hem och David passade på att umgås en del med honom. Vi firade farmor o farfars 60-åriga bröllopsdag :)
Augusti
Vi åkte till Göteborg på minisemester med Johan o Alexandra och sen var det den årliga byafesten i Nödjehult :) Jesper fyllde 15 och mopeden väntade :P Vi hälsade på Hanna o Axel i Linköping :) David började på Hälsohögskolan och sen åkte vi på konsert i Göteborg :)
September
Vi var på inflyttningsfest hos Erika o Samuel i Hult och på medeltidsmarknad i Söderköping :) Jag, Karin o Becca tog en roadtrip till Ullared :) Jag och David började på salsakurs. Den 25e firade jag och David 1 år tillsammans och på kvällen överraskade han mig med att fråga om vi skulle förlova oss :) Självklart var mitt svar ja och vi beställde ringar.
Oktober
Extremt hektisk månad med massor av projekt och inlämningar. Två tentor hanns med och två nya kurser med lika mycket att göra påbörjades. Lisa och Anna tog med sig sina små och hälsade på och sen var vi på dop för lille Oliver :)
November
Jag var på tjejkväll hos Emmy och sen fyllde Matilda år :) Vi köpte ny säng och blev vääldigt nöjda, nu fick vi ju massa mer utrymme :) Mamma, Matilda, jag och David hade pysselkväll i Nödjehult; vi bakade o band kransar bland annat :)
December
Den här månaden fylldes inte med så mycket annat än plugg. När jag äntligen var färdig med tentor o annat "roligt" var det dags för att få lite julkänsla. Jag kan inte påstå att känslan var jättestark, men ändå. Vi fick en julgran av mina föräldrar och det hjälpte känslan lite :) Dagen innan julafton åkte jag och David ut till Nödjehult och firade lite "lillejul" och sen åkte David hem till sina föräldrar. Julafton firades på var sitt håll och sen på kvällen åkte jag hem till Davids föräldrar. Vi åt ris a la malta och spelade spel :) Vi firade Davids mormor som fyllde år och sen var det dags för nyårsafton, som firades hemma hos Hanna i Linköping :)
När jag ser tillbaka på året har jag hunnit med väldigt mycket, och jag hoppas att 2012 kommer bli lika händelserikt och roligt :)
PS. Kommentera gärna :)
onsdag 4 januari 2012
Året som gått :)
onsdag 28 december 2011
En mellandag
Julen har varit toppen (trots avsaknaden av snö); härligt sällskap, god mat och fina julklappar :) Dagen innan julafton åkte vi ut till Nödjehult och firade lite lillejul med grannar. David åkte hem till sina föräldrar och jag stannade kvar för att tillbringa julafton med familjen :) Som vanligt så kom släkten på mammas sida på förmiddagen, vi fick besök av tomten och sen delade vi ut julklappar. På eftermiddagen åkte vi ner till farmor o farfar för att fira med släkten på pappas sida. När vi var små så var det ganska gott om plats, men nu när vi alla är betydligt äldre så blir det mer trångt, men finns det hjärterum finns det stjärterum :P Farfar delade ut julklapparna, läste lite fel o fick oss andra att skratta :) På kvällen skjutsade pappa mig till Nässjö och jag tog tåget hem till Jönköping, vilket var en upplevelse i sig.. Märkliga människor som åkte med så det var skönt att David och hans mamma mötte mig :) Julafton avslutades med ris à la malta, lite mer julklappar och sällskapsspel :)
Sedan dess har vi hunnit med att vila, handla på mellandagsrean och fira Davids mormor som fyllde år igår :) Vi skulle inte handla så mycket på rean, men vi kom hem med väldigt mycket, massa bra fynd som vi hade tänkt att köpa men väntat med.. Jag fick tag i en klänning som jag förmodligen ska ha på nyår (som för övrigt kommer att firas hos Hanna i Linköping), två kavajer och ett par skor :) David köpte massa fina t-shirtar :)
Idag blir en sån där tvätta-städa-fixa-ordna-dag, men ikväll kommer svärföräldrarna o äter lite mat, ska bli roligt :)
Nu ska jag gå ner i källaren o ta itu med tvättberget...
måndag 19 december 2011
Snurrig o snart jul
Är alldeles snurrig i huvudet av alla termer o begrepp, länder o år som ska sitta till tentan i eftermiddag.. En hel del av det känns väldigt onödigt att kunna, och engelskan i exempelfrågor vi har fått är under all kritik.. Hur ska man kunna skriva en tenta när man inte förstår frågorna??
Igår var det fjärde advent, kan inte fatta att det snart är julafton, det känns alldeles knäppt, men självklart ser jag fram emot det! Ska bli så mysigt att träffa familjen o hela släkten :) O på onsdag får vi hit en gran som min underbara familj har huggt i skogen hemma, så då blir det jul på riktigt även hemma hos oss :)
Längtar till att få ge våran julklapp till mamma o pappa också, vi (jag o mina syskon) tycker själva att vi har kommit på nåt riktigt bra o hoppas att mamma o pappa tycker så dom också :)
Jag och David har köpt en julklapp till oss; ett fotbad med massage o massa finesser. Inget vi hade tänkt o köpa, men jag är medlem på en sida där man kan samla poäng på att svara på frågor, o jag hade rätt många poäng som vi kunde plocka ut :)
Här är en länk till sidan, om du också vill bli medlem :)
http://sweden.yougov.com/go.aspx?id=5a17b15e-edbb-405d-a1c1-b820783cf08e
Nu ska jag fortsätta titta på papprena här, ha en bra dag! :)
http://sweden.yougov.com/go.aspx?id=5a17b15e-edbb-405d-a1c1-b820783cf08e
Nu ska jag fortsätta titta på papprena här, ha en bra dag! :)
söndag 11 december 2011
Tredje advent
Idag är det redan tredje advent, inte klokt vad tiden går fort! Det är klart att det är skönt att det snart är jul, det ska bli jättehärligt :) Men jag har massor att göra i skolan innan jul så tiden får gärna gå liiite saktare :P
Igår satt jag i skolan från 8 till 15 o sen var vi i Huskvarna och tittade på Jesper som spelade innebandy, riktigt spännande match :) Dagen avslutades med trevlig middag hemma hos svärföräldrarna :)
Idag försökte jag sitta i skolan o plugga, men fick inget gjort över huvud taget, så jag gick hem o här hemma har jag kunnat plugga, så det var skönt iallafall!
I veckan blir det bara plugg, tur att dom flesta julklapparna är köpta! :)
Igår satt jag i skolan från 8 till 15 o sen var vi i Huskvarna och tittade på Jesper som spelade innebandy, riktigt spännande match :) Dagen avslutades med trevlig middag hemma hos svärföräldrarna :)
Idag försökte jag sitta i skolan o plugga, men fick inget gjort över huvud taget, så jag gick hem o här hemma har jag kunnat plugga, så det var skönt iallafall!
I veckan blir det bara plugg, tur att dom flesta julklapparna är köpta! :)
torsdag 1 december 2011
Trevlig överraskning
Idag har varit en sån där låång dag med massor av plugg.. Men jag fick en härlig överraskning när resultatet från den ena kursen i förra perioden kom in i systemet! Det betyget jag hade fått veta tidigare stämde inte utan jag fick VG istället för G, känns så himla bra även om det egentligen inte spelar så stor roll :P
Nu ligger jag i soffan och försöker skriva på en uppgift, det går sådär kan man väl säga :/ Får bli (nästan) en hel dag med det imorgon! Suck... Men snaaart är skiten slut iallafall :)
onsdag 30 november 2011
Längtar...
...till julen och allt mys som kommer med den! Nu är julgardinerna uppe och pyntet är på plats, lägenheten är städad och vi har både bakat och fixat en krans till ytterdörren. Så nu är vi redo! :)
I helgen var vi ute i Nödjehult och bakade och fixade, härligt att träffa familj och släkt! Mysigt att gosa med katterna lite också :)
Igår var en sån där fixar-dag, Matilda och jag fixade lite med julklappar, jag och David köpte ett bord och sen passade vi på att storhandla, så nu är både kyl, frys och skafferi "knökafullt" :P
Idag på morgonen hade jag kursutvärderingsmöte på en kurs vi läste förra perioden och nu är det hög tid för att börja skriva på en uppgift vi har tills på söndag.. Ikväll ska jag iväg på julmingel så då finns ingen tid att skriva... Suck, det är trååkigt!
Ha en bra dag! <3
fredag 18 november 2011
Tentaresultat och bilder från sommaren
Nu har jag fått tentaresultaten, skönt att kunna bocka av :D
Den här veckan har jag hunnit med o hålla i en presentation och lämna in en rapport + en massa annat såklart..
Ikväll ska vi till Johan o Alexandra o laga lite mat ihop :) Ska bli roligt! Tanken var att vi skulle bowla, men det var fullbokat överallt..
Har lagt ut lite annonser på facebook-loppisar också, hoppas att vi kan bli av med lite av det som tar upp plats här hemma!
Idag har vi hittat bilder från midsommar som vi trodde försvann när datorn kraschade i somras! :) Här kommer några glimtar!
onsdag 16 november 2011
Plugg- och tvättdag
Sitter i soffan o förbereder inför en dag med plugg o tvätt.. Extremt inspirerande! Hade hellre tagit en långpromenad och pysslat lite här hemma, men men, det får bli en annan dag!
måndag 14 november 2011
Kärlek
Förstår inte riktigt vad jag har gjort för att förtjäna en sån underbar sambo som jag har! Är så otroligt tacksam för att jag har dig, älskar dig! ♥
söndag 13 november 2011
Fars dag
Lite trist att inte vara ute i Nödjehult och fira pappa, men vi pratade i telefon för en stund sen i alla fall! Veckan har varit fylld med en massa plugg och det är precis vad den här dagen kommer ägnas åt..
Men igår storstädade vi i alla fall lägenheten och sen fick vi besök av Torbjörn o Hanna o deras dotter på 18 månader :) Det var himla mysigt!
Idag ska vi försöka hinna med att gå på loppis i Huskvarna en liten sväng, får se om det blir så. Jag tycker det är så roligt att gå på loppis, och den loppisen verkar bli ganska stor med runt 40 bord, så då kanske man kan hitta nån skatt till hemmet :)
Nu ska jag försöka väcka min karl så vi kan äta frukost :) O sen blir det o fortsätta med plugget!
onsdag 9 november 2011
Vill sooova
Har lust att gå o lägga mig igen, men idag är det bara plugg som gäller.. skulle vara skönt att bara vara färdig med allt som ska göras...
Vi måste ta tag i att montera ihop sängen också, nu står den bara i vardagsrummet och är i vägen..!
Har gjort en lista på vad som måste fixas här också, det finns en del så att säga, undrar när vi ska ha tid med det?!
måndag 7 november 2011
Mörker
Igår blixtrade det till i lampan i hallen och sen slutade dimmern i vardagsrummet fungera, så nu är det mörkt i båda rummen.. Väntar bara på att det ska vara mer som krånglar här..
Idag är en sån där: "massor med plugg och inte särskilt bra motivation"-dag... Men men, man får plocka fram bra musik, en filt och gott te så kanske man kan "komma i stämning" ! David ska vara borta hela dagen, så jag har ju ingen anledning att inte plugga.. Suck...
söndag 6 november 2011
Helg igen
I fredags var jag och tjejerna hos Emmy, jättekul var det! Vi åt god mat, tävlade vi lite och sen blev det ugång på Harrys/Sliver :)

Nu sitter jag och skriver om hur Mærsk sköter sin corporate governance (bolagsstyrning). Kursen och boken är intressant så det är kul att undersöka hur företag gör i verkligheten så att säga :)
Igår hann vi med både lunch hos Davids föräldrar och middag med min familj här hos oss :)
Hos Davids föräldrar fick vi en jättegod gryta med bl.a. fläskfilé, korv och syltlök.
På kvällen invigde vi matsalsmöblerna :)
Det gick bra, även att vi inte har någon duk som passar utan fick ta ett lakan :P
Nu sitter jag och skriver om hur Mærsk sköter sin corporate governance (bolagsstyrning). Kursen och boken är intressant så det är kul att undersöka hur företag gör i verkligheten så att säga :)
Senare ikväll ska vi fika med Viktor, Erik, Alexandra o Johan, så nu måste jag fortsätta skriva så jag har tid med en låång fika :)
torsdag 3 november 2011
Matlådor
Här har det lagats mat i massor, så nu har vi 7 nya matlådor i frysen + lunch till David imorgon :)
Det behövdes verkligen, så det är skönt att ha fixat det.
Sen hade älsklingen min fixat lite efterrätt också, mumma :)
Det behövdes verkligen, så det är skönt att ha fixat det.
Sen hade älsklingen min fixat lite efterrätt också, mumma :)
I söndags fick vi äntligen hem våra matsalsmöbler, är riktigt härligt att ha dom på plats! :) Nu kan vi ha massa gäster här hemma! :)
Ikväll blir det en lugn kväll i soffan med David :)
onsdag 2 november 2011
En bra helg
I torsdags åt jag, Matilda och mamma åt buffé på Sunrise och hade det mysigt :) I fredags kom David och efter en gofika ute i Nödjehult drog vi ner till Erika o Samuel i Hult. Vi åt tacos och spelade spel, jättetrevligt verkligen :)
På lördagen åkte vi till farmor och farfar en sväng för att hälsa på och sedan var det dags för dop för Oliver i Hults kyrka. Lillpojken var så söt så och storebror charmade han också :) Efteråt bjöds det på alla möjliga olika sorters efterrätter :)
Eftersom jag visste att det var hajk någonstans i krokarna kring Hult passade vi på att hälsa på ute i skogen. Det var jättekul att se så många scouter och ledare, har nog saknat det en del ändå :) Jag hoppade in i en sketch på lägerbålet, där tyvärr inte bara sonen blev sårad utan även morsan Erika... Men det gick bra, Petters inhopp som morsa funkade väldigt bra ;)
Nu ska vi snart dra iväg upp till A6 en sväng, vi har inte varit o shoppat på väldigt länge, så nu är det dags för en liten tripp :)
På lördagen åkte vi till farmor och farfar en sväng för att hälsa på och sedan var det dags för dop för Oliver i Hults kyrka. Lillpojken var så söt så och storebror charmade han också :) Efteråt bjöds det på alla möjliga olika sorters efterrätter :)
Eftersom jag visste att det var hajk någonstans i krokarna kring Hult passade vi på att hälsa på ute i skogen. Det var jättekul att se så många scouter och ledare, har nog saknat det en del ändå :) Jag hoppade in i en sketch på lägerbålet, där tyvärr inte bara sonen blev sårad utan även morsan Erika... Men det gick bra, Petters inhopp som morsa funkade väldigt bra ;)
Nu ska vi snart dra iväg upp till A6 en sväng, vi har inte varit o shoppat på väldigt länge, så nu är det dags för en liten tripp :)
Välkommen till min nya blogg
Tänkte jag skulle ge mig in i bloggvärlden igen :)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



